Det svenska golfklädesmärket Abacus blir officiell klädleverantör för 2010 PGA European Challenge Tour. Ett samarbete som sträcker sig under tre år.
Abacus kan stolt presentera sig som officiell klädleverantör för 2010 PGA European Challenge Tour. Både spelare och ledare kommer att använda sig av Abacus kläder.
Det är ett stort kliv för det helsvenska företaget att nå ut på den internationella marknaden och att bli det ledande golfklädesmärket i Europa.
Samarbetet sträcker sig under tre år och Abacus kommer under slutet av varje säsong att erbjuda ett kontrakt värt 10 000 pund till den spelare som kvalificerar sig vidare till Europatouren.
För att möta behoven den moderne golfaren uppskattar, både på banan och utanför har Abacus från första början fokus på design i kombination med funktion och kvalité. Resultatet är mycket populära kollektioner, som bland annat vunnit flera internationella priser – ett av dessa är utnämningen ”Bästa funktionella klädmärke” i Golf Europe Product Awards 07.
Abacus lockar många unga modemedvetna golfare. Något som Alain De Soultrait, direktör på PGA European Tour, sätter stort värde på:
– Abacus design går hand i hand med den ungdomliga image som har gjort touren känd. Därför är samarbetet ett spännande steg för båda parter.
Abacus är sedan tidigare officiell klädsponsor åt damernas European tour och Europas Solheim Cup-lag. Genom det nya samarbetet med PGA European Tour hoppas Abacus VD Sven-Olof Karlsson att företaget fortsätter att växa:
– Vi är väldigt glada över detta samarbete. Att nå ut till de unga och lovande spelarna på PGA European Challenge Tour ligger i linje med Abacus utveckling. Och genom detta samarbete bygger vi en plattform till att bli det ledande golfklädesmärket i Europa.