Hem Marknad & media Araslöv ansluter till Golfstore – Marcus Lindell tar över shopen

Araslöv ansluter till Golfstore – Marcus Lindell tar över shopen

Marcus Lindell blir ny headpro på Araslöv – samtidigt byter anläggningens shop kedja från PQ till Golfstore.

– Shopen har tillhört PQ under en herrans massa år men nu när våra före detta tränare slutat så ser vi det som en nystart, säger Marcus Lindell som tar över ansvaret för Araslövs shop.

Marcus Lindell har en bakgrund som headpro på Partille GK och under de nio år han arbetade där var han medlem i Golfstore.

– Så det var ett enkelt beslut att gå med igen, säger han. De är väldigt starka som grupp, extremt duktiga och så har de ett suveränt marknadsstöd.

Marcus jobbade på Partille mellan 2009 och 2017 och då tillsammans med sin fru Linda. Hon arbetar i dag med handbollslaget IFK Kristianstad och Marcus har varit marknadsansvarig för Araslövs Resort sedan december 2018. Men nu byter han alltså arbetsuppgifter.

– Jag har trivts bra med mina uppgifter men nu ser vi styrkan i att använda mig mer som headpro och shopansvarig. Så jag ser det som en nystart

Han kommer att ta med sig sin gamla filosofi från Partille – att alla klubbor ska skräddarsys för kunden.

 – Vår filosofi var att du som kund inte får köpa en klubba utan att ha provat ut den. Vi vill sätta vår kvalitetsstämpel på de klubbor du köper från oss. Det var en del medlemmar som blev förvånade när vi nekade dem att köpa en klubba direkt från hyllan men de vande sig. 

– Den modellen kommer vi att implementera även på Araslöv. Varenda klubba ska provas innan jag säljer den.

Hur ser du på framtiden för on course-shopen och konkurrensen från Dormy?

– Dormy är fantastiskt duktiga och de gör det bra, men det vi vinner på är vår kompetens, och den kunskap som finns hos PGA-pron. En Golfstore-butik drivs alltid av en PGA-pro och butiken ligger vid banan. Där känner jag mig väldigt trygg, framför allt vad gäller hårdvarubiten. Custom fitting ska göras av den som kan mest om elevens sving – en PGA-utbildad tränare.

– Golfstore är på tårna med utbildningar både inom custom och försäljning. Förr kunde man driva en shop på känsla men det går inte längre. Nu måste man göra affärer med mer kunskaper i botten. 

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Scandinavian Mixed blev en lönsam affär för Helsingborg

I somras stod Vasatorps golfklubb värd för Volvo Car Scandinavian Mixed, en av Sveriges st…