Cobra har fått en stark start på försäljningen 2019.
Enligt Datatech är King F9 Speedback den bäst säljande driver i Storbritannien under årets två första månader.
– Det är statistiskt säkerställt. Det har aldrig hänt att vi varit störst i UK tidigare. Så där har vi flyttat fram våra positioner rejält, säger Niklas Knutsson, Head of Golf Nordic.
Årets inledande försäljning har varit över förväntan också på de största marknaderna, Asien och USA.
– Genomförsäljningen har ökat i hela världen, kommenterar Knutsson som menar att förklaringen till framgången är att F9 levererar och det märks. Bland annat har Rick Shiels, med 470 000 prenumeranter, hyllat drivern under vintern.
– På de flesta klubbar finns i dag teknisk mätutrustning som visar vad en klubba går för. Det finns inget sätt att undgå den biten, inga sätt att lura sig runt. Förr sålde man många klubbor under demodagar, när folk fick testa och fastnade för en känsla. Nu har så gott som alla pro´s mätutrustning så kunden kan se direkt om klubban levererar. Och F9 levererar på de två viktigaste faktorerna: längd och förlåtande egenskaper.
– Vi har ett fantastiskt momentum just nu. Puma Sport slog rekord 2018 och allt pekar på nytt rekord i år, och det drivs av både Puma och Cobra. Det känns som att det finns ett uppdämt behov av att investera i utrustning. Så jag tror på ett allmänt uppsving i år. Spelade rundor kommer att stiga, antalet medlemmar blir fler och försäljningen ökar. Det finns en positiv känsla bland alla man pratar med. Jag tror hela branschen går mot ett fantastiskt år.