Våren 2008 lanseras Bunker Mentality i Sverige. Märket gör golfkläder med attityd. Grafiska mönster och tryck med inspiration från musik- och filmkulturen är genomgående i kollektionerna, där exempelvis t-shirts med tryck som: ”Jesus is my Caddy” och ”Puff Caddy” ingår.
Bunker Mentality är killkläder men tjejkläder finns också under namnet: ”Queen of the Green”.
I Bunker Mentality-sortimentet ingår bland annat: t-shirts med tryck, pikétröjor i enfärgat och 50-talsmönstrat, finstickade tröjor och cardigans i merinoull, byxor samt accessoarer som kepsar och bälten. För tjejer finns även fina, korta, veckade kjolar. Priserna ligger från 395 kr för en t-shirt och från 995 kr för en cardigan i merinoull.
Bunker Mentality startades i England år 2002 och säljs bland annat på Harrods i London och på välsorterade golfbutiker i Sverige. Märket säljs idag i: Norge, Danmark, Sverige, England, Finland, Tyskland, Österrike, Schweiz, Tjeckien.
Mellan den 1 och 3 februari syns Bunker Mentality på Golfmässan: Stockholm Golf Show på Annexet i Globen. Agent för Bunker Mentality i Sverige är: Sports Scandinavia i Göteborg.