Callaway har inlett ett partnerskap med Pitch, som har två anläggningar för simulatorgolf i London (och en tredje på väg).
Samarbetet kommer att synas genom att man erbjuder besökarna att spela med Callaway-set och Chrome Soft-bollar, och personalen kommer att bära TravisMathew-kläder.
Därtill planeras en serie evenemang med Callawaytema på Pitch. Först ut blir REVA Women’s Launch Night, som arrangeras av Callaway-ambassadören och Sky Sports-presentatören Inci Mehmet i början av juni. (Den nylanserade Callaway Big Bertha REVA-familjen är designade speciellt för kvinnliga golfare.)
Chris Gregg, marknadschef EMEA, Callaway Golf, menar att relationen med Pitch ger en spännande möjlighet att engagera sig i ”nya och framväxande golfsamhällen”.
– Tillväxten i spelet tar många former och att sammanföra framgången för Pitch, med den fortsatta tillväxten av Callaway och dess familj av varumärken, är ett helt unikt och speciellt samarbete.