Callaway har aviserat ett partnerskap med Good Good Golf – en YouTube-kanal och e-handelsföretag. Samarbetet kommer att handla om produktion av videoinnehåll med Callaway-kontrakterade golfspelare och exponering av utrustning.
Good Good Golf är en så kallad omnikanal – en underhållningsplattform som bygger på en content-to-commerce-modell där intäkterna kommer från varumärkesbyggande innehåll som säljer produkter och event.
Good Good Golfs YouTube-plattformarna har fler än en miljon prenumeranter.
Good Good Golf grundades av ett kompisgäng som skaffade sig följare via engagerande videor, utmaningar och tävlingar på golfbanan. Deras videor har genererat hundratals miljoner visningar.
– Vi är glada över att samarbeta med Callaway om nytt och differentierat innehåll för att engagera oss med golfare, säger Matt Kendrick, VD för Good Good Golf. Det här är en fantastisk möjlighet att arbeta med ett av de mest ikoniska varumärkena i vår bransch, och vi är glada över att skapa nytt och spännande innehåll samt att samarbeta om exceptionella exklusiva golfprodukter med ett så innovativt företag.
Som skäl för sitt kommersiella samarbete anger Callaway att Good Good Golf ”gör spelet mer inbjudande, synligt och underhållande för golfare i alla åldrar och bakgrunder”, enligt Nick McInally, VP för global marknadsföring för Callaway Golf.
– Good Good har en dokumenterad meritlista för att skapa familjeutvecklat innehåll som hyllar hur golf skapar vänskap, minnen och nöje vart det än spelas, och vi ser fram emot att lyfta fram dessa historier med deras team.