Hem Marknad & media Christian Lundin inleder samarbete med The Bucket Pros

Christian Lundin inleder samarbete med The Bucket Pros

The Bucket Pros och (re)GOLF inleder ett samarbete för att erbjuda golfklubbar och rangeoperatörer ett helhetskoncept på range- och övningsområden.

The Bucket Pros har ett uttalat mål om att förändra rangens status bland golfare genom att fokusera på ny teknik, digitalisering och modern design.

– Vi vill helt enkelt tillsammans med Christian Lundin och (re)GOLF skapa en rangeupplevelse i världsklass genom att erbjuda golfklubbar och rangeoperatörer i Europa ett helhetskoncept som ger rangespelaren en betydligt bättre upplevelse och operatören en lönsammare golfrange, säger The Bucket Pros grundare och VD, Andreaz Lindberg ui ett pressmeddelande från företaget. 

Christian Lundins (re)GOLF har under de senaste åren etablerat sig som en av de större golfbanearkitektbyråerna i Europa och har i sin portfölj mängder av projekt och kunder från hela kontinenten, däribland Öster by Stenson.

Denna erfarenhet samt expertis inom just design var för The Bucket Pros högst intressant för att kunna erbjuda det kompletta rangekonceptet. – Sedan jag grundade (re)GOLF för över 10 år sedan har vårt fokus legat på att utveckla befintliga golfanläggningar och hjälpa dem att uppnå sin fulla potential.

– I Skandinavien har vi nu skapat massor av mervärden och extra inkomstkällor för klubbarna, inte minst inom deras träningsområden. Tillsammans med The Bucket Pros ser vi att vi ännu mer kan hjälpa klubbarna att räkna hem investeringar och skapa träningsytor där golfarna vill spendera ännu mer av sin tid. Vårt bolag är ett av de största golfbanearkitektkontoren i Europa och vi jobbar på att expandera framöver, även där passar samarbetet med The Bucket Pros helt perfekt in, säger Christian Lundin.

Andreaz Lindberg:

– Våra kunder förstår att de behöver satsa mer på sina golfranger för att attrahera framtidens golfare, och därför känner vi oss väldigt trygga i att våra befintliga och nya kunder inom Europa nu kommer få professionell hjälp även med design, renoveringar och byggnationer av moderna allväders golfranger. 2020 var ett rekordår för oss, mycket tack vare vårt rangekoncept ”Boost Method” där vi har haft kunder i Sverige som ökat sin omsättning på rangen med upp till 350 procent. Detta koncept vill vi nu applicera även på den europeiska marknaden.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Nu lanserar Titleist sin app för bollutprovning även i Norden

Nu släpper Titleist sin app för ballfitting även i Norden. Den Trackman-kompatibla appen, …