Hem Utrustning & prylar Leverantörer Cobra öppnar tourbussen för kunder och vanliga golfare under Scandinavian Mixed

Cobra öppnar tourbussen för kunder och vanliga golfare under Scandinavian Mixed

Förra året i maj rullade Cobras tour truck ut på vägarna för att bistå kontrakterade Cobra-spelare på Europatouren. 

Normalt sett är det en miljö som är oåtkomlig för vanliga golfare. Men under Scandinavian Mixed ges tillfälle att bekanta sig med tourmiljön och också att få ”proffsbyggda” klubbor. 

Den 7 juni, i samband med att tour trucken kommer till Vasatorp under Scandinavian Mixed, kommer den att göra ett gästspel på Landskrona Golfklubb.

Cobra bjuder dels in sina egna kunder och återförsäljare men också konsumenter får göra en custom fitting och få sina klubbor utprovade av Cobras egna »fitters«. 

– Vi gör det här för att vi hoppas att vi kan komma närmare konsumenten genom att visa upp hur det fungerar på touren, säger Niklas Knutsson som är Nordenchef på Cobra Puma Golf. Vi bjuder in golfare till en tourig miljö där de kan se hur vi arbetar med några världens bästa spelare i tourbussen.

Eventet är limiterat vad gäller deltagare och ett sätt att bygga Cobras varumärke.

I samband med ovanstående kommer Cobra även att arrangera en stor junior-tävling på Landskrona Golfklubb samma dag.

– Vi bjuder in 72 juniorer, pojkar och flickor upp till 21 år som får hämta ut sitt startkit i tourbussen. Det blir som en tourtävling kan man säga, där tanken är att de ska få känna hur det är att vara ute på touren för en dag.

För att addera ytterligare lite tourkänsla har man även engagerat Jon Carlsen som är en internationell auktoritet när det gäller utbildning inom puttning. Han jobbar som tränare för svenska golflandslaget men också med ett tiotal internationella tourspelare. Cobra erbjuder 12 av företagets kunder en utbildning i putt-teknik med Jon Carlsen.

– Tanken är att öppna varumärket även för de lite bättre spelarna. Det är en trend bland alla tillverkare av golfklubbor nu att man försöker vidga sin portfölj. Det bottnar i att alla återförsäljare tar in färre varumärken men vill ha ett komplett sortiment. Alla gör det, även Titleist som har varit ett tourmärke i många år. De flyttar sig också även mot damgolfare och har nu en bredare spridning än tidigare, säger Niklas Knutsson.

– Motsvarande vill vi så klart komma i kontakt med och träffa den bättre golfaren och inspirera honom att prova Cobras produkter. Vi märker ju att många spelare stoppar en Cobra-driver eller ett järnset eller någon av våra produkter i bagen utan kontrakt. Och det har ju att göra med att de gillar våra produkter. Och på den nivån handlar det om att de ska ha skarpa verktyg för att kunna utföra sitt jobb.•

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Leverantörer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Går skilda vägar – Dormy, Golfstore och PQ lämnar Golf & Co

Golfstore, Dormy och ProQuality lämnar Golf & Co. Beslutet togs på Golf & Co:s års…