Som Golfbranschen.se tidigare berättat har Johan Thellmark tagit över posten som VD för Golfstore Group från och med 1 januari 2019 efter Lars Thonning. Johan har 27 års erfarenhet från olika positioner inom företaget och startade sin karriär på Golfstores dotterbolag i Österrike 1991.
I den nya organisationen har några medarbetare fått möjlighet till utveckling och nya utmaningar:
Alexander Andersson tar över som Commercial Manager efter Johan, med ansvar för sortiment och leverantörskontakter.
Margaretha Bolin tar över rollen som Marketing Manager efter Lars Thonning.
Member Services är en ny avdelning som har skapats för att stärka relationerna till existerande medlemmar, rekrytera nya och utveckla det servicekoncept som erbjuds, och den kommer Pierre Ljungberg att ansvara för.
För att framtidssäkra kedjan pågår även en rekryteringsprocess där vi letar efter en Affärsutvecklare med fokus på IT.
De fyra avdelningscheferna kommer också att ingå i Golfstores Ledningsgrupp tillsammans med VD och Dennis Poulsen, som är företagets Financial Manager.
Fokus för den nya organisationen kommer att ligga på att stärka relationerna till kedjans medlemmar och hjälpa dem att bygga relationer med sina kunder, utbildning samt att göra Golfstores butiker till moderna handlare i en digital omvärld. Får att nå dit har vi bland annat startat Golfstore Academy by IHM Business School, en specialanpassad utbildning för medlemmar och deras personal.
Ett annat strategiskt mål är att kedjan ska växa från dagens 300 till 350 butiker inom fem år.