Elnaz Nahani på Jordelit har nominerats till utmärkelsen Årets E-commerce Manager.
För att bli en av de fyra som nomineras krävs att man ”genomfört en bedrift utöver det vanliga som förtjänar att lyftas”.
Så här lyder Jordelits motivering till nomineringen:
”Elnaz har, under stor tidspress, varit med och tagit fram ett helt nytt varumärke, XEED, som lanserades i början 2020. Utan någon förkunskap har hon lyckats tillgängliggöra proffsprodukter till konsumenters trädgårdar på ett fantastiskt sätt. Hon har fått gödsel och gräsfrön till att bli något spännande, sexigt och exklusivt, och inte bara framställt det i en tråkig plastsäck som varken ser särskilt lockande ut eller som särskiljer sig från mängden. Hon tar sig an rollen som att det vore hennes eget bolag och hon har ett otroligt driv som smittar av sig på både mig och mina kollegor. Under 2021 har hon fortsatt utveckla varumärket och den digitala affären i raketfart. Om det är något hon förtjänar så är det att bli utsedd till årets E-commerce Manager då det är något som hon kan allra bäst!”
De övriga nominerade är Marie Eklund på RevolutionRace, Pernilla Jungåker Kid Concept och Adam Gudmundson, Ideal of Sweden.
Utmärkelsen delas ut av E-commerce Recruit.