Svenska Golfförbundets papperstidning Golfa! skrotas, erfar Golfbranschen.se.
Två utgåvor är planerade till våren, mars och i maj, men sedan ersätts papperstidningen av en digital satsning.
Hur den kommer att se ut är ännu inte klart.
Informationen har ännu så länge bara kommunicerats till företag som har en partnerrelation till Svenska Golfförbundet.
– Jag har inte förstått om det ska bli en bläddringsbar digital variant eller om det ska bli som en undersida till golf.se.
Tidningen Golfa! kom med sitt första nummer i maj 2020 och sedan dess har sex utgåvor producerats av Allerägda contentbyrån Make Your Mark.
Enligt förbundets egna läsarundersökningar är tidningen uppskattad men undersökningen visar också att bara hälften av landets golfare har uppgivit att de läser tidningen.
Enligt SGF:s marknadschef Matthias Resare stämmer inte de uppgifter som kommit till golfbranschen.se´s kännedom.
– Nej, stämmer inte. Vi ska inte lägga ned tidningen.
Så den kommer nästa år också?
– Den kommer nästa år.
Med hur många utgåvor?
– Det är inte spikat riktigt men det är Ove Ellermark som ansvarar för tidningen från och med nu. Men jag vet att de sitter med Make Your Mark och gör planeringen
Golfbranschen.se har sökt Ove Ellermark som hälsar följande via mejl:
”Golfa! är inte på väg att läggas ner men däremot kommer vi att påbörja en förändring av tidningen.
Mer information om detta kommer att gå ut om cirka två veckor…”
Intervju med Ove Ellemark.