Efter några goda år i spåren av pandemin börjar läget bli kärvare igen för svenska golfklubbar. Alla klubbar måste vässa verksamheten och sitt erbjudande.
Den här workshopen handlar om saker som alla som sitter i en styrelse i en golfklubb borde känna till. Du får bland annat insikter i hur man med anpassning till marknaden ökar sina intäkter och varför alla klubbar måste differentiera spelrättsavgifterna.
Under en dryg timme går Dan igenom samhällstrender, upplevelseindustrin, Revpar, prissättning, retention samt 9 åtgärder som alla klubbar borde genomföra. Plus en del annat.
Det är perfekt för exempelvis styrelsemedlemmar som vill öka sin förståelse för de unika betingelser som gäller golfklubbens verksamhet, oavsett om klubben är ideell eller privat.
Du gör din intresseanmälan i formuläret nedan.
Om föredragshållaren:
Dan är ekonom, har arbetat med upplevelseindustri sedan mitten av 1980-talet. Först med hotell och resort men sedan slutet av 1990-talet med kommersiell utveckling inom idrott.
Utöver sex år som ansvarig för affärsutveckling på Svenska Golfförbundet har Dan biträtt elitfotboll, elithockey, elitbasket, enskilda fgolfklubbar samt golfbaneägare i flera länder.
Dan har en bakgrund inom boknings- och betalsystem. Han var något av en pionjär när han började hjälpa svenska hotell att införa revenue management (dynamisk prissättning) i slutet av 1980-talet då detta var ett nytt fenomen.
Dan menar att alla principer som gäller för hotell också gäller för golfen eftersom golfen är en del av så kallad »inventory business« där varulagret utgörs av ett fastställt antal rumsnätter per år eller ett fast antal möjliga golfrundor.
I övrigt är Dan en stor älskare av golf. Han spelar fler än 75 rundor per år. Dessvärre är hans kärlek till spelet oftast obesvarad.
Pris: 8 000 kronor per klubb och tillfälle. Efter föredraget ges tillfälle för deltagarna att ställa frågor och diskutera.
Anmäl intresse nedan: