För tredje gången i historien har Golf Digest fått ny ägare.
På måndagen sålde Condé Nast magasinet till Discovery, ett mediebolag som är känt för TV-kanaler som Discovery Channel, HGTV och Food Network, och som på senare tid framgångsrikt har expanderat till golf.
GOLFTV är Discoverys nya live- och on demand video streaming service och via detta samarbete kan Golf Digest nå fler golfare än tidigare.
– Golf Digest är ett varumärke i världsklass som har blivit en auktoritet för miljontals golfentusiaster, professionella spelare och globala annonsörer, säger Discoverys VD och koncernchef David Zaslav.
– Det är en naturlig och strategisk sammanslagning med Discovery vars mål är att vara den ledande golfmedieplattformen i världen.
Försäljningen är resultatet av en nio månader lång process som inleddes när Conde Nast (som köpte Golf Digest 2001) tillkännagav att man stod inför en strategisk omställning för att fokusera på sina varumärken i livsstil och kultur.
Ett brett spektrum av köpare hörde av sig men det var Discoverys planer på att skapa ett ”digitalt hem för golf” som var den perfekt matchen från början.
Utöver PGA Tour-rättigheter utanför USA de närmaste 12 åren i juni, har GOLFTV fått rättigheter till European Tour, Ladies European Tour och Masters på utvalda marknader och har också träffat exklusiva partnerskap med Tiger Woods och Open champion Francesco Molinari.
Golf Digest grundades 1950.