Golf Trip Marketing AB, som jobbar med golfupplevelser, främst golfresor till Sverige men även golftävlingar och resor till utvalda platser utomlands, öppnar den 19 februari sin första butik i Stockholm.
Susanne Graf företagets VD säger, ” Vi tror på en utökad golfturism men för att nå dit måste vi vara professionella i vårt möte med kunden. Vi har många bra golfbanor i Sverige, av olika karaktär och det är inte helt lätt att hitta det man söker. När man bokar sin resa eller sitt event via Golftrip marketing möter man språk- och golfkunnig personal som med sin kompetens kan leda kunden rätt. Många arbetar idag med att sälja golfevents och golfresor utan att ha upplevt det man säljer, en del utan att ens vara golfare själva. Vi arbetar efter mottot; En nöjd kund återkommer”.
För den svenska marknaden tror vi att det finns ett värde i att kunna samla alla golfköp på ett ställe, vi erbjuder kunden en unik service med köp av golfpaket i Sverige, företagsevent och även utlandsresor via vårt systerföretag Graf Travel.
Vi jobbar på uppdrag av en del utvalda partners och destinationer som vill se nya möjligheter i golfbranschen. Destination Skåne Nordväst och Golflust (Sörmland) är destinationer som samarbetar med Golf Trip Marketing, nu bygger vi vidare och har precis börjat samarbetet med en golfklubbar i Stockholm och Uppland.
På sikt kommer GTM att bygga ut sin webbportal för att innefatta online bokning som är kopplat till golfens GIT system som möjliggör online bokning av golfpaket med önskade starttider och boende.