De frågetecken som uppstod i mars rätades under april ut till utropstecken och landade i en golfsommar som, räknat i aktivitet på golfbanorna, inte liknar många andra.
Ett av företagen i branschen som fått en oväntad uppgång är Out Of Bounds som säljer begagnade golfbollar.
De ser en dubblering av omsättningen jämfört med förra året.
– Out of Bounds är vana vid expansion men vi är också vana vid att kunna planera för den genom beräkningar och marknadsföring. När plötsligt efterfrågan exploderar blir fokuset mer mot att snabbt och effektivt kunna leverera och tillgodose efterfrågan – samtidigt som vi givetvis vill behålla vår höga kvalitet i varje leverans, säger Alexander Edsmyr som är marknadsansvarig hos Out of Bounds.
Out of Bounds har i dag ett 20-tal medarbetare som arbetar i en välutvecklad kedja av dykning efter golfbollar, tvätt, sortering och logistik.
– Varje vecka skulle vi behöva fylla på lagret med omkring hundratusen golfbollar, säger Alexander.
E-handeln i flera länder och en butik i Mölndal har bidragit till en ökad omsättning som 2019 landade på nästan 21 miljoner kronor. Den kommer att öka i år.
Efterfrågan har ökat drastiskt. Men det är inte bara det som gör att verksamheten går på högtryck.
– Dessutom håller vi på med en lansering av vår nederländska webbplats, vilken var planerad sedan tidigare, säger Alexander