I dag byter Golfhäftet namn till Golfamore. Detta eftersom namnet är mer lämpligt när man nu siktar på en internationella expansion. Utanför Norden heter bolaget redan Golfamore men från och med idag den 12 juni ändrar även de nordiska marknaderna till Golfamore.
Tanken föddes 2005 när en grupp golfande vänner tröttnade att spela samma bana hela tiden och ville testa nya banor. Ett år senare lanserade de Golfhäftet med 100 banor anslutna i Sverige.
Nu, 18 år senare, finns Golfhäftet på sex marknader och har 1300 partnerbanor i 23 länder.
– Golfhäftet är inte längre ett lokalt fenomen utan en europeisk ledare inom förmånskort för golfare och vårt namn behöver fungera internationell. Vi vill spegla vår passion för golfen och inspiration för mer spelad golf, säger Anders Carlén, VD på Golfamore.
– More-biten i Golfamore symboliserar det mervärde som vi vill ge till både våra partnerklubbar samt våra Golfamore-kortägare. Golfarna ska erbjudas mer golf för pengarna och klubbarna ska få mer spel på banan vilket genererar till mer gästspel och god ekonomi. En klassisk win-win, fortsätter Anders Carlén.
Under våren köpte Golfamores koncernbolag Golfamore Group upp det brittiska golfförmånskortet Open Fairways. Det är nu delvis partnerbanor från Open Fairways som slussats över till Golfamore och som ger Golfamore-kortägare ett starkare banutbud på de brittiska öarna.