Golfhäftet startades 2005. Nu lanserar företaget en ny varumärkesplattform och logotyp.
– Det var dags för ett uppdaterat utseende som är i synk med den resa vi är inne på. Vi är med och utvecklar hela golfbranschen framåt och har de senaste åren även attraherat en yngre målgrupp än tidigare. Nu är det hög tid att även visuellt spegla det bolag vi är och inge samma känsla av framåtanda i vår branding också, säger Anders Carlén, VD på Golfhäftet.
Den nya brandingen går fortsatt i gröna och orangea färger, men i nya nyanser. Typsnitt och symboler har förenklats, moderniserats och förtydligats. Som kund och golfare kommer man att märka av förändringen på sajten, i appen, sociala medier och marknadsföring.
– Som golfklubb kommer man att få nytt snyggt material och fler utländska gästspelare i och med internationaliseringen som går hand i hand med den nya brandingen.
– Vi har förenklat logon, utan att tappa den tydliga kopplingen till golf. Med det nya manéret får vi ytterligare hjälp i att kommunicera till både fler målgrupper och marknader. Vi ser den som en hyllning till golfen och ett skarpt startskott för allt som komma skall, säger Anders Carlén.
Golfhäftets nya varumärkesprofil rullas ut under oktober 2022.