Golfhäftet lanserar videor om de golfbanor som medverkar på Golfhäftets sajt.
I dag finns nära 1 100 medverkande golfbanor och varje bana har fått en egen autogenererad reklamfilm på sin sida hos Golfhäftet.
Satsningen görs tillsammans med Phyron, vars mjukvara samlar in och transformerar data, logotyper, fotografier och illustrationer till unika videos för hela utbudet.
Syftet med lanseringen är ”att förmedla en känsla, ett tydligt budskap samt fakta om banan”, skriver Golfhäftet i ett pressmeddelande.
”Med klubbvideon skapas en kundupplevelse som dessutom är lätt att ta till sig och kan delas i sociala medier också, som både organisk och annonserad content.”
– Video skapar intresse och engagemang, faktiskt fem gånger mer än en bild, då rörligt material verkligen fångar och drar uppmärksamheten till sig. Det är spännande att se hur Golfhäftet utmanar en traditionell bransch och ser till både kundens och klubbens bästa med denna satsning. Kunden kan snabbt få en överblick och känsla för banorna som intresserar hen, medan klubbarna får en riktigt fin reklamfilm unik för sin klubb. Något som annars hade kostat klubben både tid och pengar, avslutar Sofia Andersson, Customer Success Manager på Phyron.