GolfStar har lanserat en egen webb-app för bokning av starttider på klubbens 19 banor.
Förhoppningen är att medlemmar och gäster ska få en användarvänlig, attraktiv och funktionell lösning som förenklar bokningen i jämförelse med dagens bokning som sker via Min Golf.
– Bakgrunden till nya Webb-appen är att Min Golf (GIT) inte är byggd för multi-golfbaneägare som GolfStar. Vi har under flera år tvingats finna en anpassad work-around-lösning på GIT-plattformen för att det ska passa våra medlemmar, så att de ska kunna boka alla de golfbanor som ingår i deras medlemskap. Tyvärr har de lösningarna aldrig varit särskilt bra, men nu kan vi stolt lansera en digital bokningslösning som borde passa våra kunder, säger, Stefan Brikell, Loyalty Manager på GolfStar.
Webb-appen är byggd på GolfStars egenägda digitala plattform TeeVolution, som utvecklats ihop med it-konsultbolaget StronglyType.
– GolfStar hoppas att medlemmen på ett enkelt sätt via ett genomtänkt bokningsflöde med snabba svarstider, ska kunna söka och boka sina starttider utifrån de bokningsvillkor och regler som gäller för respektive medlemskap. Därtill ska man som medlem också kunna boka in sina gäster och erhålla ”gäst till medlemsrabatt” direkt i samband med att bokningen genomförs. Dessutom får vi nu 100 procent kontroll på att våra medlemmar får den tillgänglighet de är berättigade till. Det blir helt enkelt mer rättvist och solidariskt när det gäller bokningsmöjligheterna, säger Stefan.
Ni använder inte Sweetspot?
– Vi kör inte Sweetspot idagsläget. Vi planerar att göra det inför kommande säsong och då är tanken att vår egen ”webb-app” ska synkas mot Sweetspots bokning.
Kommer ni att försöka kommersialisera er egen lösning?
– Självklart kommer vi att försöka göra det. Vår ”webb-app” är det absolut bästa och enklaste sättet att boka spel på våra banor, oavsett om man är medlem eller greenfeegäst.
I bokningsflödet kommer påminnelser skickas ut till spelarna i god tid innan rundan, på liknande sätt som man får när man har en tandläkartid eller en flygbiljett bokad.
– Allt för att höja servicegraden och se till att motverka problemet med ”No Show” och på så sätt öka tillgängligheten på alla våra 19 golfbanor. När spelaren sedan närmar sig anläggningen på speldagen, skickas en notis ut via SMS med möjlighet att checka in digitalt via mobiltelefonen innan rundan, avslutar Stefan.