Golfstore har anställt Andrée Reutergard till en nyinrättad tjänst som digital affärsutvecklare – Omnichannel Manager.
Andrée har mer än 20 års erfarenhet av arbete med e-commerce, omnichannel och logistik och kommer närmast från en liknande tjänst hos Harald Nyborg.
– Det personliga mötet med kunden kommer alltid att stå i fokus för Golfstores medlemmar, säger företagets VD, Johan Thellmark. Alla våra butiker finns i direkt närhet till golfbanor och därför kan vi erbjuda kunderna unika möjligheter att prova ut rätt utrustning tillsammans med kompetent personal. Samtidigt är det viktigt att tillgodose kundens behov och önskemål och vi ser stora möjligheter att utveckla vår service till kunden genom att utnyttja de möjligheter som digital handel ger. I dag är det viktigare än någonsin att kunderna får samma service och upplevelse i alla kanaler. Kundresan början oftast på webben samtidigt som kunder fortfarande vill ha en personlig service i butiken. Med denna satsning ska vi öka vår närvaro och servicenivå både på webben och i butiken. Andrée tillför den kompetens vi saknar i vår organisation och kommer att bli en viktig del av det team som ska göra Golfstore till en modern detaljhandelskedja.
Andrée tillträder tjänsten 1 maj.
Golfstore har 300 butiker i sex europeiska länder som alla ligger vid golfbanor. Med en inköpsvolym på drygt 35 miljoner euro är man en av de största inköparna av golfutrustning i Europa.