Acushnet har anställt Simon Cedergren som Nordic Sales & Marketing Director FootJoy.
Simon kommer närmast från Easton Golf Travel men har med sina 13 år på Abacus samlat på sig en gedigen erfarenhet och kompetens från leverantörssidan.
»Simons kunskap, dels om branschen i allmänhet och kläder i synnerhet, gör honom till en ypperlig representant för FootJoy«, skriver Rikard Blomstrand i ett offentligt tillkännagivande.
Simon täpper därmed till en lucka som uppstod när Jonas Torrines för ett år sedan valde att satsa på en ny karriär.
Rikard Blomstrand, VD på Acushnet Norden:
»Under det året har det hänt fler saker än någon kunnat drömma om:Saker som varit omöjliga att förutse och planera inför. I början av pandemin rådde stor försiktighet och Acushnet valde därför att inte söka efter en ersättare till Jonas. I stället fick Sonny Wiking (FootJoy) ett utökat ansvar och tog sig an även Titleist. Efter den osäkra inledningen av pandemin vände allt uppåt och nya utmaningar väntade oss. Vi har under en längre tid varit tighta i vår organisation och behovet av en ersättare har vuxit sig allt starkare med tiden.«
Sonny Wiking fortsätter på Titleist. Hans roll är Nordic Sales & Marketing Director Titleist.
Simon börjar sin tjänst den 28 juni.
»Vi rivstartar med ett internt säljmöte. De följande två veckorna kommer Simon att spendera på kontoret i Malmö för sin introduktion. Därefter har han ett par veckors sommarsemester, vilket betyder att han startar ›på riktigt‹ den 2 augusti.« •