Roger Hofflander har utsetts till ny försäljningschef för Caddies Golf Business Development som är ett affärsområde inom golfkoncernen Caddies Europe AB.
Roger Hofflander, som har en lång och gedigen bakgrund som entreprenör med erfarenhet från flera branscher, ansluter till Caddies Europe efter en framgångsrik period som sälj- och marknadskonsult på Österåker Golfklubb samt arbete med den populära tävlingen Företagsgolfen. Hans erfarenhet av affärsutveckling gör honom till en nyckelperson i företagets fortsatta expansion.
I sin nya roll kommer Hofflander, tillsammans med Caddies experter, ansvara för att sälja och utveckla Caddies Europes hela produktportfölj, med fokus på att hjälpa externa golfbaneägare, klubbchefer och företag att öka sin lönsamhet genom att stärka sitt kunderbjudande.
– Att aktivt få vara med och forma golfens utveckling är en härlig utmaning. Den här typen av uppdrag har jag letat efter. Jag ser fram emot den här resan, säger Roger Hofflander.
Caddies Europe driver och utvecklar genom sitt dotterbolag GolfStar egenägda och arrenderade golfanläggningar i Norden och Spanien. Med 22 golfbanor på 19 anläggningar, är GolfStar norra Europas största multibanoperatör. Utöver GolfStar erbjuder Caddies lösningar inom bland annat greenkeeping för att förbättra golfupplevelsen för spelarna och lönsamheten för banägarna. Målet är att bli ledande i Europa inom Golf Business Management.
– Med Roger i spetsen satsar vi på att sälja in Caddies fulla tjänste- och produktutbud till golfanläggningar i Sverige, Norden och övriga Europa. Vår ambition är att utmana de största aktörerna som amerikanska Troon och etablera oss som Europas ledande bolag inom Golf Business Management. Tillsammans vill vi göra en verklig skillnad för golfbaneägarnas lönsamhet och kundutveckling. Rogers ledaregenskaper och erfarenhet är avgörande för att vi ska lyckas med det, säger Tony Trigell, koncern-vd och grundare på Caddies-GolfStar.