Abacus har anställt en ny marknadschef, Sara Badman.
Sara har över 20 års erfarenhet av marknadsföring från olika typer av branscher, optimering av kommunikation och varumärkesaktivering genom ett brett utbud av kanaler, både digitala och InStore, B2B och B2C.
Hon kommer med kunskap och insikter från dagligvarubranschen såväl som från sällanköpsvaruindustrin och har arbetat med kända svenska varumärken som Elfa och Findus.
– Jag har alltid uppskattat den höga kvalitén, dom smarta funktionerna och designen hos Abacus Sportswear och därför tycker jag att det är riktigt spännande att vara med i teamet och bidra till att bygga och stärka varumärket på befintliga och nya marknader. Jag ser också fram emot att dyka in i och lära känna konfektions- och golfbranschen, och jag är positiv till att den erfarenhet jag tar med mig från andra branscher kommer att komma väl till hands hos Abacus.
Tidigare marknadschef, Alexandra Y Karlsson jobbar kvar i bolaget men har gått tillbaka till sin gamla roll som affärsutvecklare.