Den 27:e februari börjar Camilla Lindén på svenska PGA. Hennes huvudområden blir främst kommunikation, marknadsföring och medlemsservice.
Närmast kommer Camilla från Bokskogen Golf Academy där hon i samarbete med tränarteamet har ansvarat för att utveckla den kommersiella verksamheten. Dessförinnan var hon marknadschef på Acushnet.
Camilla fick sin relation till golfspelet i mitten av 90-talet som junior på Kungsbacka Golfklubb och bakom sig har hon en mångfasetterad yrkeskarriär inom golfbranschen.
– Vi är mycket glada att få med Camilla i vårt team. Med sin positiva personlighet, höga kompetens och erfarenhet, blir hon ett starkt tillskott som skapar nya möjligheter för vår verksamhet och utvecklingsresa med syfte att skapa värden för våra medlemmar och golfen, säger Johan Hampf, CEO på PGA of Sweden.
Camilla Lindén:
– Jag är både stolt och glad. Att få möjlighet att arbeta med ett av de starkaste varumärkena inom golfsporten, tillsammans med vassa och kloka kollegor och medlemmar, känns otroligt stimulerande och viktigt. Jag ser mycket fram emot att få starta den här resan för att stärka PGA medlemmen och skapa ännu fler varumärkesambassadörer i Sverige – och det är med stor ödmjukhet jag antar mig uppgiften!