Hem Ekonomi & affärer Jordelit blir en del av Green Landscaping

Jordelit blir en del av Green Landscaping

Från och med den 24 november ingår Svensk Jordelit AB i Green Landscaping-koncernen.

Jordelit kommer att drivas som ett fristående dotterbolag inom Green-koncernen med sitt eget namn och varumärke. Thomas Johansson, VD Jordelit, går in som delägare i Green Landscaping och kommer att ingå i Greens ledning

– Vi har följt Jordelits positiva utveckling under åren och samgåendet kommer att förenkla och förbättra för våra kunder inom sport & fritid samt grönyteskötsel, säger Johan Nordström, VD för Green Landscaping.

– Vi ser fram emot att arbeta vidare, fullt i linje med hur vi tidigare jobbat och med en stark och utvecklingsinriktad ägare. Vi känner väl till Green och ser dem som en stor tillgång för vårt fortsatta arbete, säger Thomas Johansson, VD Jordelit.

Jordelit grundades 1979 och är ett familjeägt företag med en marknadsledande position som rådgivare och leverantör av skötselprodukter för sports turf management, främst inom golf och fotboll. Bolaget samarbetar med Svenska Fotbollsförbundet och Swedish Greenkeepers Association.

Jordelit har en säljkår som täcker hela Sverige. Kontor och lager finns i Mölndal och Lindome, Göteborg. Bolaget består av 18 tillsvidareanställda. Förväntad omsättning för 2017 är cirka 70 Mkr.

Green Landscaping Group är Sveriges ledande aktör inom utemiljöbranschen. Gruppen är verksam i stora delar av Sverige och erbjuder ett komplett utbud av tjänster inom skötsel, anläggning och expertuppdrag. Antalet anställda är cirka 650 och förväntad omsättning för 2017 är 1 000 Mkr.

För både Green och Jordelit innebär samgåendet samordning inom affärer, leverans och resurser. Samarbetet ger ökad kundnytta och möjlighet att skapa nya kombinationer av service och produkter inom grönyteskötsel.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

The Open lönsam affär för Skottland – nu satsar regeringen 150 miljoner kr för att locka turister

Skottland vill stärka sin position som golfens centrum med nytt 11-årigt partnerskap R&…