Det kvinnliga golfnätverket Qtee har ingått samarbete med Aller Custom Publishing för produktion av tidningen Qtee.
Tidningen Qtee vänder sig till golfspelande kvinnor. Tidningen ska distribueras tillsammans med Svensk Golf till alla registrerade och golfspelande kvinnor och till Qtees medlemmar i en upplaga på närmare 140 000 ex (ett ex per hushåll). Utgivningsfrekvensen är 4 nr per år och första numret utkommer hösten 2010.
– Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att inleda ett långsiktigt samarbete med Qtee Europe Ab som är Sveriges största nätverk för kvinnor som spelar golf och Sveriges största arrangör av golfevent, säger Jan Sinclair, affärsområdeschef på Aller Custom Publishing.
– Vi har länge sett att det funnits ett behov av en tidning som renodlat behandlar kvinnor och golf, och eftersom ingen annan gjorde den tidning vi ville läsa beslöt vi oss i våras för att ge ut den själva. Vi behöver en kunnig partner som förstår vår målgrupp och som har höga krav på kvalité. Därför har vi valt att samarbeta med Aller, säger Lotta malkar, Vd på Qtee.
För ytterligare information:
Qtee startade sin verksamhet 2004. Qtee arbetar med att utveckla svensk damgolf, både på och utanför banan och ett led i detta är Qtees certifiering av golfbanor.
Aller Custom Publishing är ett affärsområde inom Aller Media.