En klassiker är på väg tillbaka…
Ligma ska distribuera Slazengers nya premiumkollektion för golf – Slazenger 1881.
Varumärket Slazengers storhetstid är sedan länge förbi men en gång var det det ett av de främsta varumärket för golfare. Och nu hoppas man kunna blåsa liv i det igen. I marknadsföringen av Slazenger 1881 Golf syns bland annat ikonen Seve Ballesteros, vars familj stödjer satsningen.
– När vi fick frågan påmindes vi alla om Slazengers storhetstid som varumärke. Vi ser nu mycket fram mot att vara med att förvalta arvet och utveckla Slazenger 1881 Golf tillbaka in i framtiden, samt att vara med i introduktionen av Slazenger Padel, säger Ligma Groups Jesper Edström.
– Att vara delaktig i denna satsning är ett rent privilegium, att vidareutveckla ett så klassiskt varumärke tillsammans med teamet på Ligma ger oss förhoppningar om en ny storhetstid inom såväl golf som padel, säger Slazengers VD, Niclas Rodin.
Ligma Group distribuerar sedan tidigare varumärken som Sun Mountain, Imperial Headwear, FastFold och Spalding. Satsningen på Slazenger 1881 baseras till stor del på tidlösa klassiker från 1970- och 1980-tale under parollen Celebrate the future – respect the past.
– Detta uttryck är även applicerbart inom padel då vi i vår research hittat cirka 50 år gamla padelrackets från Slazenger tillverkade i trä, säger Slazengers VD, Niclas Rodin.