Local Rule har blivit framröstad som årets nykomling av Sportfacks läsare i Gear of the Year.
Så här lyder motiveringen:
»Märket har momentum, och insikten om att golfvärlden behövde något nytt visar sig i den stora uppmärksamhet de skapat på kort tid. Local Rule har nu även tagit sig ut internationellt med två stora återförsäljare i Sydkorea och satsar nu vidare mot den japanska samt den amerikanska marknaden.«
De tre grundarna är Henrik Svensson, operativ chef, David Zetterlund, marknads- och produktchef, samt Simon Madeling, vd.
Första säsongen satsade Local Rule på en enkel garderob av tidlösa chinos, polos, shorts och kepsar – en tydlig flört med vintage golf.
– Vi känner själva att golf är för roligt, för att slösa bort på fula kläder, säger David Zetterlund. Ända sedan vi var små har vi känt att kläderna känns löjliga men inget annat fanns, och inget annat fick bäras.
Local Rule jobbar inte traditionellt med säsonger utan har upprepade drops under året. Poängen är att göra så små serier att allt säljs och används.