MiToo Sports AB och Golfgeist AB meddelar i dag ett beslut att gå samman för att bilda Sveriges och Nordens största och ledande distributör inom golfsegmentet.
Bolagen kommer att under första halvåret 2017 att fortsätta arbeta som två individuella bolag, men kommer under hösten 2017 och under införsäljningsperioden 2018 att jobba som ett bolag.
– MiToo Sports starka varumärken, Under Armour-Golf, Motocaddy, Volvik och Henrik Stenson Eyewear kommer att på ett utmärkt sätt komplettera vårt sortiment av tillbehör, vagnar och bagar bestående av varumärken såsom Ogio, Bagboy, US Kids, Golf Pride, MacGregor, Heavy Putters med flera, säger Tobias Hankers på Golfgeist.
– Vi avser att genom vår gemensamma storlek och breda sortiment uppnå betydande skalfördelar och bli större och bättre inom lagerhållning, distribution och försäljning. Samtidigt som vi kan reducera våra totala kostnader och bli en ännu bättre och effektivare distributör inom vårt segment. Det kommer att gynna både våra leverantörer och kunder, säger Lars Söderberg på MiToo Sports.
Pontus Gunlycke har valt att omgående anta nya utmaningar.