I vår lanseras appen Greenfee Outlet riktad till flexibla golfare som vill spela billigare golfrundor.
Ambitionen från företaget är att redan 2023 ha ett 100-tal svenska golfklubbar anslutna.
– Med Greenfee Outlet nedladdad i en mobil har golfare alltid tillgång till de bästa greenfeepriserna, säger Anders Axmacher, VD på Teevolution.
– Är man spontangolfare och flexibel i sitt spelmönster, hittar man alltid ett kanonpris dagen innan spel eller samma dag. Greenfee Outlet är helt enkelt det perfekta sättet att spela golf till bästa möjliga pris
Han menar att Greenfee Outlet-appen har funktioner andra bokningssiter för greenfeespel kan sakna. Golfaren söka via en kartfunktion eller ställa in personliga sökfilter.
– Då får alla snabbt en överblick på lediga starttider till prisvärd greenfee som man sedan kan boka och betala på mobilen, säger Anders.
– Greenfee Outlet är den perfekta kanalen för golfklubbar att nå ut med sina svårsålda starttider. De kan öka både beläggning och intäkter utan att rabattera priserna i sina vanliga bokningssystem och -kanaler. Dessutom blir inte medlemmarna arga för att ”deras” starttider går till greenfeegäster, tillägger han.
Golfstar är en av aktörerna som anslutit sina banor. Stefan Brikell, Sales Director på GolfStar, säger:
– Detta är en produkt och marknadsföringskanal vi sökt efter i flera år för att kunna sälja ut våra överskottstider. Att via Greenfee Outlet kunna erbjuda golfarna bra rabatt på starttider som annars i princip aldrig skulle nyttjas tycker vi är bra. Dessutom har vi 100 procent kontroll över vårt startidsschema. Vi kan bestämma exakt när, hur många och vilka banor vi vill släppa starttider på. Det känns supertryggt!