Hem Banor & klubbar Nytt försök: nu lanseras Greenfee Outlet – igen!

Nytt försök: nu lanseras Greenfee Outlet – igen!

Greenfee outlet

Redan förra året skulle Greenfee Outlet lanseras i Sverige men teknikproblem satte stopp.

Nu görs ett nytt försök.

– Den ursprungliga planen var att vi skulle lansera Greenfee Outlet-appen under förra säsongen, säger Anders Axmacher, VD på Caddies Greenfee Europe AB.

– Tyvärr fick vi inte ordning på tekniken med den dåvarande leverantören vilket gjorde att vi beslutade att göra en helt ny applikation med en ny leverantör och att då samtidigt förbättra vår egen plattform Teevolution. Detta har möjliggjort att vi nu kan ansluta olika bokningssystem som klubbarna använder idag. I Sverige gäller det främst GIT och Sweetspot.

Caddies Greenfee Europe AB ägs av Caddies Europe AB, som också äger Golfstar och därmed en rad golfbanor.

Greenfee Outlet vänder sig till golfare som vill ha billigare greenfee och kan vara flexibla med när och var de spelar. För de anslutna golfklubbarna innebär appen att klubben bestämmer vilka tider och till vilket pris man vill sälja greenfee utan att försämra tillgängligheten för sina medlemmar.

– Greenfee Outlet är den effektivaste kanalen för alla golfklubbar att nå ut med sina oanvända och svårsålda starttider, menar Anders Axmacher.

– Jämfört med en anslutning till exempelvis Golfamore har klubbarna till 100 procent kontroll på prissättning och tillgänglighet av alla sina starttider. I vår IT-plattform kan klubbarna ändra sina priser och rabatter sekundsnabbt via ett enkelt gränssnitt. Redan nu har vi ett 40-tal banor anslutna och fler är på gång.

Greenfee Outlet kostar 19 kr/månad. Appen och den egna plattformen Teevolution är utvecklad och byggd tillsammans med Mobile Interaction som byggt appar för bland annat Svenska Spel och Synsam. •

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Banor & klubbar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Toptracer i nytt samarbete med Sweetspot för att öka lönsamheten

Toptracer ingår ett strategiskt partnerskap med Sweetspot. Samarbetet kommer att kunna öka…