Hem Ekonomi & affärer Ny satsning: Skådisar och golfproffs ska lotsa nya talanger till världstoppen

Ny satsning: Skådisar och golfproffs ska lotsa nya talanger till världstoppen

Ett nystartat managementföretag ska hitta nästa svenska världsstjärna inom golfen.

Balance Golf Management lanserades i dag 29 september på Sankt Jörgen Park i Göteborg. En av delägarna är Erik Blomqvist, som grundat Balance Golf. 

Skådespelaren Niklas Engdahl, förra LPGA-proffset Carin Hjalmarsson och Europatourspelaren Joel Sjöholm är tre av de andra delägarna. 

Spelare som kontrakteras av Balance Golf Management (BGM) erhåller finansiell rådgivning, individuellt anpassad träning, medicinsk rådgivning, medierådgivning samt uppbyggnad och underhåll av sociala plattformar för varumärkesbyggnad.

Den individuella träningen leds i första hand av Balance Golfs grundare, Erik Blomqvist, men det finns totalt 33 Balance Golf-tränare runt om i Sverige. 

– För att lyckas inom golfen idag så krävs det flera olika styrkor. Tillsammans så besitter BGM en arsenal av olika spetskompetenser och media är naturligtvis en av dem. Det är där jag kommer in i bilden, men mycket mer än så kan jag inte avslöja just nu, säger Niklas Engdahl med erfarenheter från TV-produktioner som Bonusfamiljen, Den inre cirkeln och Finaste familjen. 

Carin Hjalmarsson, med två segrar på LPGA-touren och även kapten för det europeiska Solheim Cup-laget säger: 

– Helhetskonceptet är nyckeln för att spelaren ska kunna må bra, känna trygghet och koncentrera sig på att bli bättre på alla plan. Inga detaljer lämnas åt slumpen och vi ställer enormt höga krav på alla i vår omgivning. Inte minst oss själva. Målet är självfallet att vi ska fostra och lotsa fram vinnare. 

Övriga delägare är Thomas Heden, vd och med ett förflutet inom försäljning och marknad, Tobias Sjögren, content manager och producent, samt Björn Berling, Head of Communication.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

The Open lönsam affär för Skottland – nu satsar regeringen 150 miljoner kr för att locka turister

Skottland vill stärka sin position som golfens centrum med nytt 11-årigt partnerskap R&…