På torsdag öppnar Golfens Nordiska Mötesplats dörrarna på Malmömässan. Vi bytte några ord med Johan Devinger, om läget inför mässan.
- Hur är läget inför årets Golfens Nordiska Mötesplats som pågår 24-25 oktober?
Det är bra! Vi har i nuläget en bra bit över 300 föranmälda besökare vilket är betydligt fler föranmälda än det varit tidigare år. Ska man utgå från tidigare års relation mellan antalet föranmälningar och det faktiska utfallet besökare så kommer det att komma bortåt 600 besökare på mässan. Så det ser ut att bli en välbesökt mässa. Vilket är mycket glädjande.
- Vad är det som gör att intresset verkar vara större i år än tidigare år?
Jag tror att det är vår strävan att göra mässan till en bredare angelägenhet för hela branschen. Alla resor måste börja med ett steg och det första steget tar vi i år. Givetvis är mässans stora huvudnummer det kommersiella mötet mellan människor som är verksamma i branschen men vi har också bokat in några spännande föreläsningar som vi tror kan bidra till att öka intresset, både för årets mässa och inför framtiden. Dessutom inramas mässan av Golfstore och PQ´s inköpsmässor – det är glädjande att vi lyckats samla alla under en och samma vecka.
- Golf & Co har fått nya partners till årets mässa. Hur hoppas du att detta samarbete skall utvecklas?
SGF, PGA och GAF är alla delaktiga i vårt program på scenen och de har varit duktiga på att marknadsföra mässan i sina egna kanaler. Ju fler besökare från golfens olika nischer, desto fler möten och affärsmöjligheter uppstår vilket är bra för golfen i Sverige.
- En uttalad ambition är att mässan ska locka besökare även från andra skandinaviska länder i framtiden. Hur ser det ut i år?
Vi ser en ökning i det internationella deltagandet: Det finns anmälda besökare från Norge, Danmark, Finland och Island. Till kommande år ska vi försöka bygga vidare på den trenden. Vi vill att Golfens Nordiska Mötesplats ska vara just det – en mötesplats för alla nordiska länder!