I februari lanserar Peak Performance en ny identitet i samband med ISPO-mässan i München.
De olika grafiska uttrycken som vuxit fram under varumärkets 22-åriga historia, ersätts nu av en ny logotyp och en ny symbol som tagits fram i samarbete med Stockholm Design Lab.
Den nya grafiska profilen är viktig för att förtydliga identiteten på såväl existerande, som nya marknader, och är ett led i den fortsatta expansionen internationellt.
– Detta är ett förtydligande av vår identitet, och det är ett viktigt steg för att renodla, förflytta och befästa Peak Performance som ett internationellt ledande varumärke, säger Jonas Ottosson, CEO Peak Performance.
Peak Performance har framgångsrikt positionerat sig som ett ledande internationellt varumärke inom den aktiva sportmodebranschen. Sedan starten i Åre 1986, har varumärket utvecklats organiskt och distribution sker idag i fler än 25 länder, både genom över 70 General Stores och ca 2000 återförsäljare.
De senaste årens butiksöppningar, i bland annat Amsterdam, Berlin, Dubai och Garmisch Partenkirchen, kommer 2009 följas upp med en fortsatt aggressiv internationell expansion.
Peak Performance är idag en av Sveriges största exportframgångar. Företaget omsatte över 1,1 miljarder SEK (€ 120 million) under föregående räkenskapsår, varav exporten stod för ca 70 procent av omsättningen.
– Vår nya identitet symboliserar energi, topprestation samt kvalité, och passar vår breda produktmix av tekniskt funktionella plagg och mode. Kombinationen av den nya logotypen och symbolen är en perfekt signatur för Peak Performance, säger Jonas Ottosson, CEO Peak Performance.
Golfer
torsdag, 22 januari, 2009 at 21:43
Hjärnsläpp?