Golfbreaks kommer från och med nu att vara PGA:s officella globala resepartner.
Det sker i samband med att PGA Tour har tagit ett minoritetsinnehav i Golfbreaks Limited, det brittiska moderbolaget. Investering betyder att PGA Tour tar plats i den globala golfresebranschen.
Golfbreaks grundades 1998 och efter 21 årvill man påskynda satsningen på nordamerika. Det sker under varumärket ’Golfbreaks by PGA TOUR’.
– Vi öppnade vårt amerikanska kontor 2016. Efter tre år med tvåsiffrig tillväxt var det rätt för oss att hitta en strategisk partner som kunde hjälpa oss att skala upp verksamheent, säger Andrew Stanley, Golfbreaks verkställande direktör.
– Genom att kombinera PGA Tours trovärdighet, räckvidd och tillgånga med Golfbreaks marknadskunskap, verksamhet och immateriella egendom, skapas en skalbar plattform för att växa inte bara i Nordamerika.
Golfbreaks kommer att sätta ihop upplevelsepaket till högprofilerade evenemang som The Players och FedExCup Playoffs, såväl som unika “stay and play” -semestrar på framstående destinationer som TPC Sawgrass och TPC Las Vegas.
– Genom partnerskapet med PGA-touren öppnas helt nya dörrar för vår synlighet och kännedom om vårt varumärke, framförallt på den amerikanska marknaden där vi sedan 2015 har ett amerikanskt kontor, säger James Somerside på Golfbreaks.
–För våra skandinaviska kunder hoppas vi kunna erbjuda båda unika marknadsföringskanaler men också ett utökat utbud av destinationer och anläggningar i USA.
Det skandinaviska huvudkontoret, vars verksamhet startade 2015, finns i Köpenhamn och sänder årligen över 7 000 skandinaver på golfresor.