Hem Marknad & media R&A och Toptracer ingår ett femårigt strategiskt partnerskap

R&A och Toptracer ingår ett femårigt strategiskt partnerskap

Toptracer

Toptracer, som är världsledande inom rangeteknologi för golfbanor, har tillkännagett att de ingår ett femårigt partnerskap med R&A som omfattar både The Open och AIG Women’s Open.

Via avtalet kommer Toptracer att fortsatt vara mästerskapens leverantör av digital teknisk innovation som gör att fans kan engagera sig i spelet, inte bara på plats vid mästerskapen utan också när de använder Toptracer på golfanläggningarnas träningsområde.

Vidden av partnerskapets potential kunde upplevas under The 152nd OpenRoyal Troon, alldeles nyligen.

Nytt för i år var ett samarbete som möjliggjorde för Toptracer att integrera en ny inomhusapplikation för sin teknik med Foresight Sports, ledande inom launch monitor-teknik, vid The R&A Swing Zone. Där kunde besökare och åskådare ta del av en förhandstitt på den nya innovationen. Dessutom visades produkten på mästerskapets officiella hospitality-område.

På fler än 1 000 Toptracer Range-anläggningar världen över, ges golfare nu chansen att uppleva Royal Troon via läget Virtual Golf: Där kan de delta i en världsomspännande ’närmast flagg’-tävling på Toptracer Ranges, inspirerad av det världsberömda 8:e hålet på Royal Troon – ’Postage Stamp’.

På mästerskapens driving range finns Toptracers ‘Tournament Range’, där tekniken ger omedelbar feedback och information om carry, bollhastighet och utgångsvinkel. Denna visades på en stor LED-skärm synlig för alla åskådare på plats och dessa fanns med på båda mästerskapen, vilket bidrog med pålitlig data för alla deltagare i tävlingen och ett ökat engagemang bland åskådare och TV-tittare.

Som R&A:s officiella leverantör av bollspårningsteknik kommer Toptracer att fortsätta att leverera sin teknik vid The Open och AIG Women’s Open.

Scott Blevins, General Manager för Toptracer, sa i en kommentar:

– Toptracer har tillhandahållit sin bollspårningsteknik till The R&A under The Open i mer än 14 år och vårt team har visat en anmärkningsvärd dedikation och kreativitet i sina ansträngningar att erbjuda en svårslagen tittar- och fanupplevelse. Partnerskapet ger oss möjlighet att leverera vår teknik och data till en av golfens största scener, och vi är tacksamma för att The R&A har valt att lita på Toptracer-teknik för överskådlig framtid.

Neil Armit, Chief Commercial Officer vid The R&A, tillade:

– The Open är ett av världens stora sportevenemang och ses av många miljoner tittare runt om i världen. Att ha haft Toptracer på The Open sedan 2010 har varit avgörande för att leverera den bästa tittarupplevelsen. När vi ville bygga ett långsiktigt partnerskap med en leverantör av bollspårningsteknik för The Open och AIG Women’s Open, var Toptracers noggrannhet, innovation och globala närvaro det självklara valet.

– Vi ser fram emot det värde och den glädje detta partnerskap kan ge golfare över hela världen, bortom våra TV-skärmar. Miljontals golfare kommer att kunna utmana mästerskapsbanor på sina lokala Toptracer Ranges, tävla i virtuella evenemang mot golfare från 38 olika länder och se mer Toptracer- och mästerskapsinnehåll på digitala kanaler – och det är något alla golfare bör se fram emot.

Fotnot: Den nya Toptracer Range Indoor-lösningen kommer att vara tillgänglig för proshops och återförsäljare från och med 1 september 2024.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Scandinavian Mixed blev en lönsam affär för Helsingborg

I somras stod Vasatorps golfklubb värd för Volvo Car Scandinavian Mixed, en av Sveriges st…