Den 22 augusti 2008 öppnar Röhnisch upp sin första konceptbutik på Norrlandsgatan 21 i Stockholm. En smygpremiär av butiken sker i samband med pressvisningen den 21 augusti. Butiken på 120 kvm har som syfte att lyfta fram varumärket Röhnisch och ge möjligheten att visa upp hela sortimentet i säsong.
– Att få möjlighet att ta vårt varumärke hela vägen till konsumenten är helt fantastiskt! Vi tror också att det kan gynna våra kunder inom sportfackhandeln, säger Fredrik Röhnisch. Sportkedjorna ska inte driva vårt varumärke åt oss utan vara duktiga på att sälja volym. Med vår egen butik stärker vi vårt varumärke och får möjlighet att visa hela vår bredd från träning, dans och bad till golf. Och inte minst, vår Plus-kollektion – träningskläder i storlekarna 42-56.
-
Hon blir ny vd på Röhnisch
Emma Stjernlöf går vidare till nya utmaningar efter nästan fyra år som VD på Röhnisch. Eft… -
Röhnisch firar jubileum med kollektion för en ny generation damgolfare
Röhnisch lanserade sin första golfkollektion för damer 2002. Nu firar man 20-årsjubileum m… -
Hon går från Callaway till Röhnisch
Röhnisch har anställt Helena Åkesson som affärsområdeschef för golf-segmentet. Uppdraget ä… -
Hon tar över som VD på Röhnisch efter Fredrik
Emma Stjernlöf tar över som vd på Röhnisch Sportswear sedan Fredrik Röhnisch aviserat att … -
Golfmodet 2019: Det bästa från inköpsdagarna
Sport, print, mönster och struktur – så kommer vi att klä oss på banan sommaren 2019. Hele… -
Röhnisch satsar på sökmarknadsföring
MediaAnalys har fått i uppdrag att utveckla sökmarknadsföringen för Röhnisch Sportswear, e… -
Röhnisch anställer Cecilia Eklundh
Röhnisch Sportswear AB anställer golfproffset Cecilia Ekelundh till företagets nya tjänst,…
Läs fler relaterade artiklar
-
ECCO GOLF Street 720 – en golfsko som funkar lika bra utanför banan.
ECCO GOLF STREET 720 är skon för golfare som vill ha det bästa av olika världar: komf… -
Jordnära toner och djuriska mönster i Daily Sports höstkollektion
Daily Sports höstkollektion blandar jordnära toner och mjuka material med kontrastrika fär… -
Local Rule utsedda till årets nykomling i sportbranschen
Local Rule har blivit framröstad som årets nykomling av Sportfacks läsare i Gear of the Ye… -
Daily Sports satte omsättningsrekord 2022: ”Våra satsningar fungerar väl”
Daily Sports slog omsättningsrekord 2022. Omsättningen i koncernen uppgick till 119 miljon… -
Röhnisch slår omsättningsrekord – bästa året i företagets historia
Röhnisch ökade omsättningen med närmare tio procent under 2022 och slår därmed omsättnings… -
Utmanar: Hon lanserar nytt varumärke för kvinnliga golfare
De flesta skulle kanske säga att Sverige har fler modevarumärken inom golf än många andra … -
Henrik Stenson Eyewear tar in försäljningen från MiToo
Från och med den 1 januari 2021 kommer Henrik Stenson Eyewear att sköta all försäljning, d… -
Golfarens nya kläder – nu lanseras ett nytt svenskt golfmärke
Klädmärket Cut Made Club lanserades i tisdags och en av företagets Creative Director, Fred… -
Abacus vill lyfta golfshopen – ersätter kollektioner med »drops«
Nästa år överger Abacus den traditionella modellen med två kollektioner per säsong. I stäl…
Ladda fler i Mode & konfektion
Klicka för att kommentera
Kolla också
ECCO GOLF Street 720 – en golfsko som funkar lika bra utanför banan.
ECCO GOLF STREET 720 är skon för golfare som vill ha det bästa av olika världar: komf…