Hem Marknad & media Så ska Dormy bli ännu större på e-handel – lanserar ny sajt i höst

Så ska Dormy bli ännu större på e-handel – lanserar ny sajt i höst

Dormy har inte bara byggt ett nytt kontor och lager – nu bygger man också om sitt digitala ”hem”. Lanseringen sker senare i höst och det är en helt ny sajt som kommer att möta kunderna:

– Ja, vi bygger om helt och hållet, säger Anders Wall, VD för Dormy Golf & Fashion. Syftet är dels att vi ska få en ansiktslyftning men den nya sajten kommer också att bli mer funktionell – en mer dynamisk och kundanpassad hemsida. Det är mycket som kommer att förbättras.

Bland förbättringarna nämns filtreringen av produkter liksom sökfunktionen. Det nya centrallagret, som ligger i samma byggnad som kontoret, har man fått möjligheter till en bättre logistik och kan därmed göra en utökad satsning på e-handel. Tidigare har produkterna plockats från vissa av Dormys fysiska butiker.

– Om vi säljer en produkt på nätet och bara har en kvar i butik, då kan den teoretiskt säljas i butiken innan vi hunnit packa ordern. Nu får vi ett separat e-handelslager dedikerat bara för webben, vilket ger oss betydligt bättre kontroll över flödet. Om vi säljer en artikeln nu så vet vi att den finns.

Som mest ansträngt var det under höstrean, då omsättningen är stor i de fysiska butikerna.
– Då har det hänt att alla plagg redan hunnit säljas i fysisk butik, innan web-ordrarna ens hunnit tankas hem. Och det är ingen bra kundservice. Men om det nu står att det finns tio röda pikéer i small, då vet vi hur många vi kan sälja på webben. När de är slut så är de slut.

Man kommer också som kund att få möjlighet till ”click and collect”, där kunden beställer varor på nätet och hämtar dem i butik.
– Det är en logistiklösning som vi inte kunnat ha tidigare, säger Anders Wall.

Ambitionerna vad gäller information kommer också att vara högre på den nya sajten.

Anders Wall, VD, Dormy
Anders Wall, VD, Dormy

– Den information vi har om produkterna ska vara lika komplett som den som finns på leverantörernas hemsida. Man ska inte ens behöva gå in på någon annan sajt för att ta reda på information om produkterna. Vi vill vara som en hub i sammanhaget.

Sajten kommer också att uppvisa ett breddat sortiment de kommande åren, vilket beror på det nya centrallagret.

– Vi ser en god utveckling på vår e-handel och kommer i år omsätta ca 50 miljoner. Det känns inspirerande att fortsätta utveckla våra digitala kanaler, säger Anders Wall.

Satsningen på content kommer också att leva vidare i ny digital kostym. ”Fritte” Hellströms blogg har fått ny form och nya möjligheter till publicering. Artiklar och blogginlägg kan i framtiden enkelt kopplas till produkter i webbshoppen.

– Det kommer att göra sidorna lite mer levande. Det blir en del som är helt faktamässig men också en del som kan vara mer subjektiv i form av tester.

Den nya bloggen släpptes i veckan medan dormy.se öppnas under hösten.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Nu lanserar Titleist sin app för bollutprovning även i Norden

Nu släpper Titleist sin app för ballfitting även i Norden. Den Trackman-kompatibla appen, …