Efter sammanslagningen av Unipeg och TopTee i våras tar GolfStar nu nästa steg i att förbättra, förtydliga och förenkla sitt erbjudande för Stockholms golfare.
– Nu sänker vi priset på vårt mest eftertraktade medlemskap, GolfStar Play All, med obegränsat spel på 21 banor. Vår målsättning är att fortsätta växa med fler anläggningar under 2017, berättar Stefan Brikell, medlemsansvarig på GolfStar.
GolfStar satsar vidare inför nästa år genom bättre, tydligare och enklare medlemskap för såväl befintliga som nya medlemmar, vilket innebär att varumärkena Unipeg och TopTee fasas ut och ersätts helt med varumärket GolfStar. Förhandlingar förs med flera klubbar för att ytterligare stärka erbjudandet inför 2017.
Dessutom införs möjligheten att starta golfabonnemang på 12 eller 36 månader till en förmånlig månadsavgift.
– När man har abonnemang på mobiltelefoner, glasögon och gymmet, varför ska man inte kunna ha det också på golfbanan? För 599 kr per månad får man med GolfStar Play All obegränsat med spel, alla dagar och alla tider, på våra 21 banor, säger Stefan Brikell, medlemsansvarig på GolfStar.
Dessutom lanseras nya medlemsformen GolfStar Play 6 som lägger valet av anläggningar i händerna på golfaren då man inför varje säsong får välja vilka sex anläggningar man vill spela på under året – upp till 12 banor för endast 5 990 kr eller från 499 kr/månad. Samtidigt lanseras också nya medlemsformer för barn, ungdomar och de som endast vill spela på vardagar, från 195 kr/månad. Alla medlemskap går att teckna online på golfstar.se, med traditionell årsavgift eller genom månadsabonnemang.
– Med GolfStar Play 6 kan man välja anläggningar och klubbtillhörighet utifrån var man bor, jobbar, har sommarställe eller vilka typer av banor man vill kunna spela med kompisar eller familj från 499 kronor i månaden, förklarar Brikell.
– Enligt SGF:s årliga medlemsstatistik är den GolfStar-associerade klubben Huvudstadens GK Sveriges femte största klubb med över 5 000 aktiva medlemmar. Likaså är det ”all time high” i Waxholm GK för tredje året i rad efter GolfStars förvärv av denna anläggning. Det talar sitt tydliga språk. Likaså ser vi att beläggningen och därmed intäkterna ökar på våra banor vilket får till följd att vi kan fortsätta att investera i våra anläggningar, Waxholm är ett bra exempel på just detta, där vi nu avslutar en omfattande ombyggnation, säger Stefan Brikell.
– Slutligen gör vi inför 2017 en ordentlig satsning på vårt lojalitetsprogram, exempelvis 25 procents rabatt på greenfee för upp till tre gäster, fritt lån av golfvagnar och bokning upp till 30 dagar innan spel för samtliga av GolfStars medlemsformer. Och väljer man att abonnera på sitt golfmedlemskap i 36 månader sparar golfaren upp till 1 000 kronor per år i medlemsavgifter. Det ska helt enkelt löna sig att vara en lojal kund och medlem i GolfStar, avslutar Stefan Brikell, medlemsansvarig på GolfStar.