När Bryson DeChambeau vann sin första seger på LIV-touren någonsin – på Greenbrier – efter avslutande 61 och 58, handlade mycket av eftersnacket om hans Krank-driver.
De senaste åren har Bryson experimenterat med olika drivers från olika leverantörer, framför allt Cobra och TaylorMade. Efter Greenbrier-segern hyllade han observerat – ja, nästan en smula obstinat – sin Krank Golf Formula Fire-driver.
– Det är en fantastisk driver. Den har vunnit ett gäng World Long Drive Championships, och den har presterat bäst. Den är förmodligen det bästa jag har haft under de senaste fem åren på touren, ända sedan början av 2018 när jag slog väldigt bra drivar.
Man får väl anta att Krank, efter dessa lovord, har fått posta en och annan order till herrar som tröttnat på att slå 130-metersdrivar, men… tja, kanske är jag en smula fördomsfull men påminner inte Kranks hemsida en aning om reklam på TV-shop? Eller eftertextannonserna i svunna tiders kvällstidningar?
Tonen är ju inte lågmäld, färgerna inte subtila och köpargumenten inte så sofistikerade att det stör. Det påminner ju mer om försäljningstekniken bland grönsakshandlarna på Hötorget.
Skrik högst, sälj mest. Jalla, jalla, päron till alla.
Detta blir hur som helst intressant att följa. Krank har sålt 250 000 drivers och vunnit 26 longdriving-mästerskap.
Hur många drivers säljer egentligen Bryson och en seger på LIV-touren till ”vanliga” golfare??