Svalövs Golfklubbs och klubbens anläggning, Månstorps Golfanläggning AB, satsning under 2009 gav över 300 nya medlemmar och en ökning av greenfeeintäkterna med över 20 pocent.
Även sponsorintäkterna ökade och inför 2010 har ett nytt sponsorkoncept ”CLUB 1990” redan inneburit över 20 nya partners med AB Ekbladhs Målerifirma, Landskrona, som ny huvudpartner.
Under 2010 satsar klubben och anläggningen vidare med att bland annat utöka boendemöjligheterna på banan. Befintliga stugor kompletteras nämligen med fem nya övernattningsrum. Dessutom renoveras omklädningsrum, bad, toaletter och restaurang. Sedan tidigare finns även en husbilscamping med eluttag.
Vidare öppnas Naturbanan (hål 19-27) för pay & play och på anläggningens korthålsbana kommer nya golfare erbjudas möjligheten att spela gratis. Även när det gäller marknadsföringen satsas det och en ny hemsida, www.svalovsgk.se, har nyligen introducerats.
Stefan Krüeger, VD:n på anläggningen säger:
– Vår vision – att vara en välbesökt mötesplats som erbjuder en totalupplevelse för golfspelare i Sverige och norra Europa – kräver nyinvesteringar och nytänkande. Vi väljer därför att gasa när många andra i branschen bromsar.
Som förklaring till den positiva marknadsutvecklingen under 2009 säger Stefan Krüeger:
– Det är vår offensiva satsning som har gett resultat som till exempel anläggningens nio nya hål, alternativa medlemskap, nyanställningar i stället för nedskärningar samt marknadskampanjer i både Sverige och Danmark.