Det tyska företaget Schüco går in som titelsponsor i Henrik Stensons tävling på golfens Challenge Tour
– tävlingens nya namn blir The Princess by Schüco.
Den utmanarmatch som Henrik Stenson själv spelar 4 juli kan bli av väldigt hög kvalitet, eftersom en topprankad världsstjärna är på väg att tacka ja till inbjudan.
Som tidigare meddelats flyttar också tävlingen till PGA of Sweden National i Bara utanför Malmö.
Schücos ambition att satsa på en hållbar framtid genom sina miljövänliga produkter, går hand i hand med värderingarna The Princess står för.
Henrik Stenson säger i en kommentar:
– Jag är själv en produkt av Challenge Touren, och numera tvåbarnsfar. Jag är väldigt glad att ett företag som Schüco delar The Princess´ vilja att inspirera unga människor att utvecklas både som golfare och individer. En hållbar framtid där golfen har en naturlig plats är vårt gemensamma mål, och både The Princess och Schüco är beredda att arbeta för att vår framtid ska bli både bättre och ljusare.
Dirk U. Hindrichs, VD för Shüco International KG:
– Hela vår teknik bygger på att värna om en hållbar framtid, och undviker medvetet att tära på våra gemensamma naturresurser.
Golf spelas utomhus i harmoni med naturen. Precision och teknik används på ett gentlemannamässigt sätt och man uppnår i det närmaste perfektion till synes utan att ödsla vare sig kraft eller energi.
Henrik Stensons önskan att genom sin tävling inspirera unga människor, genom arbetet med sin stiftelse och genom andra initiativ, visar att vi har samma passion att investera i framtiden.
Fakta The Princess by Schüco
Challenge Tour tävling över 72 hål med 156 deltagare
Värd: Henrik Stenson
Namnet: The Princess är kopplat till Henrik Stensons och hans fru Emmas första barn Lisa, deras egen prinsessa. Hon är en stor inspirationskälla för Henrik och hans ambition att intressera ungdomar för golfen och hjälpa till i deras utveckling.
Bana: PGA of Sweden National
Tävlingsdatum: torsdag 30 juni-söndag 3 juli 2011
Utmanarmatch: måndag 4 juli möter Henrik Stenson en inbjuden världsstjärna (namn meddelas inom kort)
Övriga sponsorer och partners: Svenska Golfförbundet, Hugo Boss, BMW, PEAB och PGA of Sweden National
Fakta Schüco International AG
Tyskt företag med huvudkontor i Bielefeld. Har 5 000 anställda och 12 000 samarbetspartners i 75 länder.
Skräddarsyr energisnåla och toppmoderna lösningar för fönster och fasader. Är ledande inom solcellsteknik.
Genom affärsidén ”Energi 2 – spara energi och skapa energi”, har Schüco redan idag konkreta svar på de utmaningar som morgondagens klimat skapar.
Omsättning 2009: 2 miljarder Euro.