Hem Utrustning & prylar Leverantörer Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist satsar stort på att möta konsumenten – genomför 1 500 events i Norden 2024

Titleist

Titleist gör i år sin största satsning på events någonsin i Norden. Det handlar om både golfbollar och golfklubbor. Totalt kommer 13 av leverantörens produktspecialister att genomföra 1 500 konsumentevent under året.

Satsningen smygstartade inomhus, och i takt med att vädret blir bättre flyttar eventen ut på golfanläggningar.

Främst handlar det om klubb- och bollutprovningar men även ”Tour Fitting Experience” och nyheter för året som ”Tour Level Ball Fitting”.

– Det känns fantastiskt kul att kunna erbjuda denna mängd, och bredd, av event till alla nordiska golfare, säger Kajsa Påhlman, Nordic Marketing Manager på Titleist.

– Mycket har hänt sen 2017 när vi berättade att vi skulle göra 700 event, och dessutom sluta med det klassiska demoeventet med drop-in till förmån för fitting event med enbart bokningsbara tider. Vi är lyhörda för vad våra golfare efterfrågar och vi arbetar ständigt med att höja alla delar av eventupplevelsen.

Titleist har fortsatt att investera i digitala lösningar som underlättar för både partners och konsument innan, under och efter eventet. Partnern kan enkelt följa bokningsläget för just sitt eget event och följa upp försäljningen. Konsumenten kan i sin tur hitta event i sin närhet och Titleist produktspecialist kan i realtid se vilka komponenter som finns i lager.

Dessutom lanseras titleist.eu för Danmark, Norge och Finland för att ge en bättre bokningsupplevelse. 

Det har även investerats i medarbetare. Sju produktspecialister har blivit 13. Dessutom har en ny roll, Consumer Fitting Manager, skapats för att underlätta planeringen och uppföljningen av alla event.

Johan Verngren.

Johan Verngren tillträdde i rollen i februari och internrekryterades från Corporate Sales avdelningen.

– Jag är tacksam och glad för möjligheten att ta Titleist stora eventsatsning till nästa nivå, säger Johan.

Fitting eventen kommer under 2024 att vara sex bokade tider à 50 minuter, där fem minuter dedikeras helt åt golfbollen.

– Har vår ”fitter” sett dig slå i 45 minuter så kommer de utan problem att kunna rekommendera den bästa golfbollen för dig och ditt spel. Är du däremot nyfiken på att göra en riktigt djupdykning kring golfbollar och golf ball fitting så ska du boka in dig på ett av våra Tour Level Ball Fitting event som vår Education Manager Ennis Myndel kommer att arrangera. Det är något unik som bara Titleist kan erbjuda, säger Kajsa Påhlman.

På The National utanför Bara har Mattias Jelver sen tre år tillbaka erbjudit Titleist Tour Fitting Experience. Efter att ha arbetat i Titleist tourbuss på dåvarande Europatouren i 15 år valde han att vända hemåt och erbjuder en unik fittingupplevelse där du under en halvdag kan få arbeta tillsammans med Mattias för att optimera hela din bag.

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Leverantörer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Scandinavian Mixed blev en lönsam affär för Helsingborg

I somras stod Vasatorps golfklubb värd för Volvo Car Scandinavian Mixed, en av Sveriges st…