Hem Ekonomi & affärer Toptracer i nytt samarbete med Sweetspot för att öka lönsamheten

Toptracer i nytt samarbete med Sweetspot för att öka lönsamheten

Toptracer

Toptracer ingår ett strategiskt partnerskap med Sweetspot.

Samarbetet kommer att kunna öka lönsamheten på en driving range genom banbrytande datainsamling, business intelligence och en mer kommersiell hantering, detta samtidigt som upplevelsen för rangebesökarna förbättras.

– Partnerskapet är en leveranslösningen för drivingrangebranschens höga efterfrågan, kommenterar Jonas Runnquist, Senior Director of Range Strategies.

– Vi vet att våra kunder ser en betydande ökning av trafiken efter att de installerat Toptracer Range, och i nästa steg kommer vi ytterligare att förbättra prestanda och lönsamhet genom att optimera hur anläggningar samlar in och använder kunddata.

Den integrerade lösningen svarar inte bara på en ökande efterfrågan på bättre driftverktyg inom golfindustrin. Den ger också anläggningarna möjlighet att samla in och utnyttja kunddata på ett sätt som tidigare inte varit möjligt. Genom att automatisera bokningar, betalningar och bollutdelning kan operatörer minska beroendet av manuell personal, effektivisera verksamheten och öka lönsamheten. Besökare kan enkelt boka platser via en app kopplad till Toptracer Range-upplevelsen.

Viktiga funktioner i den nya lösningen för driving ranges inkluderar:

  • Omfattande affärsanalys – Anläggningar kan samla in och analysera data om kundbeteende, försäljningstrender och användning av rangen för att fatta välgrundade affärsbeslut.
  • Dynamisk intäktsstyrning – Golfanläggningar kan använda data för att optimera prissättningen, maximera beläggningen och förbättra lönsamheten.
  • Förbättrad kundengagemang – Lösningen erbjuder en smidig upplevelse från bokning till bollutdelning och inkluderar personliga meddelanden, kampanjer och medlemskapserbjudanden anpassade till varje spelare.
  • Toptracer-integration – Spelare får en sömlös upplevelse från att boka sin plats online eller via sin smartphone till att ta emot ett personligt välkomstmeddelande när de låser upp skärmen vid sin plats för att påbörja sin session.

Henrik Ahlin, grundare och VD för Sweetspot, säger:

– Partnerskap med Toptracer stämmer perfekt överens med vår vision att utmana de traditionella kommersiella modellerna inom golf. Genom att integrera vår handelsplattform med Toptracers teknik utrustar vi golfbanor med de verktyg de behöver för att utveckla sin verksamhet och växa som aldrig förr. •

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Ekonomi & affärer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Cobras satsning inför 2025: »Vi ska bli bäst på custom fitting«

Cobra lanserar flera nya klubbmodeller nästa år men den stora nyheten är ett helt nytt cus…