Traveas och Svenska Golfförbundet har ingått ett nytt avtal för fortsatt leverans av Svenska Golfförbundets (SGF) bekräftelsemail, även kallat GIT-mailen. Det nya avtalet, som löper under 4 år med start 1 januari 2016, innehar två helt nya komponenter som tack vare räckvidd och garanterade intäkter gynnar både SGF och Traveas. Avtalet har ett garanterat värde för Traveas om 2,4 miljoner kronor, med en potential om att generera upp till 4 miljoner kronor i totala intäkter.
I det nya avtalet görs delar av designen om, och anpassas helt och hållet för SGF och deras behov av att med räckvidd kunna erbjuda sina partners exponering av logotyper och andra budskap. Därmed får hela SGF:s partnererbjudande ytterligare en ny, värdefull dimension.
Vidare behåller Traveas rätten till fortsatt egen försäljning i kanalen via premium-placeringen Panorama, den så kallade ”topp-bannern”.
Traveas Sports Media menar att man därmed kan fortsätta att göra anspråk på epitetet ”Sveriges mest träffsäkra golfmedia”, då bolaget genom GIT-mailen kommunicerar med samtliga i Sverige aktiva golfare på väg till golfbanan.
”Detta är ett viktigt avtal för Traveas som inför 2016 fullt ut satsar på vår helt egna digitala golfmedia-affär. Via de egna mediaprodukterna vi äger och driver, Golfing, Traveas Sports+ Golf samt GIT-mailen når Traveas i princip samtliga aktiva golfare och golfintresserade personer i Sverige via helt egna mediaprodukter och paketeringar. Det stärker vår position inom sportmedia i allmänhet, och inom golfmedia i synnerhet”, säger Gustaf Karling, VD Traveas.