Hem Marknad & media Viasat backar – golfkanalen görs mer tillgänglig

Viasat backar – golfkanalen görs mer tillgänglig

Modern Times Group MTG AB tillkännagav i dag att man kommer att omstrukturera Viasats betal-TV-erbjudanden i Skandinavien i syfte att ”erbjuda abonnenter större flexibilitet och valfrihet att skräddarsy sina betal-TV-paket”.

Tidigare var Viasat Golf bara tillgängligt på toppen av samtliga paket. Nu blir den tillgänglig på nio av tio prispunkter. Tidigare har Viasat fått hård kritik först det krävdes ett så kallat guldabonnemang för 299 kronor i månaden för att kunna se Viasat Golf.

Viasats nya paketering ersätter den tidigare kanalstrukturen och introduceras i Sverige den 4 oktober. Paketet omfattar en kärna av public service-, samt ledande kommersiella kanaler i respektive land, vilka sedan kombineras med ett antal kanalpaket med tematiskt och premiuminnehåll. Abonnenter har möjligheten att välja mellan tre intressepaket med breda underhållningskanaler, ledande internationella kanaler för dokumentärer och nyheter, samt barn- och musikkanaler. Vidare tillkommer två paket med premiuminnehåll inom sport och film. Antalet kanaler på plattformen kommer att vara oförändrat för tillfället, och över 20 av kanalerna är Viasats egna film- sport- dokumentär- och breda underhållningskanaler.

Paketens pris börjar på 129 kronor och sträcker sig till 319 kronor per månad. Viasat Golf, Viasat+ och Viasats hela-huset-abonnemang fortsätter att vara tillgängliga som extra tjänster för en ytterligare avgift. Existerande abonnenter får minst lika många kanaler som tidigare till och med slutet av sin bindningstid och kan välja att uppgradera sitt abonnemang med ytterligare paket. Viasats kanaler och paket finns även tillgängliga via internet, tredjeparts kabelnätverk, digital-TV i marknätet, bredbands-TV och mobila nätverk.

Hans-Holger Albrecht, VD och koncernchef i MTG, säger:

– Den nya strukturen erbjuder våra existerande kunder ökad flexibilitet, samt ett tydligt segmenterat erbjudande, med målet att attrahera nya abonnenter från andra plattformar. Syftet är att erbjuda tittare ett ännu större utbud och flexibiliteten att se vad de vill, när de vill, hur de vill. Den nya strukturen väntas också underlätta utökad försäljning av vårt ledande premiuminnehåll till våra existerande kunder och genom detta driva den pågående ökningen i hushållens genomsnittliga utgifter för betal-TV-tjänster. Vi kommer fortgående att addera nya kanaler till plattformen och utveckla nya tjänster för våra kunder för att fortsätta att förbättra TV-upplevelsen i flerkanalsmiljön.”

Läs också: Allmänna Reklamationsnämnden: Viasat gjorde fel!

Läs fler relaterade artiklar
Ladda fler i Marknad & media

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Kolla också

Nu lanserar Titleist sin app för bollutprovning även i Norden

Nu släpper Titleist sin app för ballfitting även i Norden. Den Trackman-kompatibla appen, …